تصفیه خانه های پساب صنعتی

با توجه به وجود مواد آلی، فلزات سنگین و میکروارگانیسم های خطرناک در فاضلاب تولید شده در محیط های صنعتی، یکی از ضروری ترین تجهیزات در حوزه تصفیه فاضلاب به شمار می رود. این پکیج در واقع مجموعه ای از فرآیندهای مختلف برای تصفیه فاضلاب شیمیایی می باشد که با توجه به نوع آلاینده های موجود در آب با ویژگی های مختلفی تولید میشوند. گروه صنعتی هفت؛ تولیدکننده پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی و شیمیایی با آخرین استانداردهای روز دنیا می باشد که از اصلی ترین گروه های طراحی و تولید تجهیزات حوزه تصفیه آب و فاضلاب به شمار می رود. پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی چیست

یکی از بزرگترین معضلات و نگرانی ها در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، مصرف زیاد آب در صنعت و ورود مواد آلی و فلزات سنگین و آلاینده های خطرناک به آن می باشد. علاوه بر مصرف زیاد آب در کارخانجات و پالایشگاه ها و وجود مشکلات خشکسالی در مناطق مختلف دنیا، فاضلاب تولید شده توسط این مجموعه ها به شدت به تهدیدی برای محیط زیست تبدیل شده اند. به طوریکه باکتری های موجود در فاضلاب بیمارستان ها می تواند منشا شیوع بیماری های متعدد بوده و نفوذ آن ها به آب های زیرزمینی خطرات زیادی را به همراه داشته باشد. به همین منظور، طراحی پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی صورت گرفته است تا قبل از ورود این فاضلاب به طبیعت، تصفیه شده و آلاینده های خطرناک آن حذف گردند.

فاضلاب محیط های صنعتی و بیمارستانی بعد از ورود به پکیج تصفیه فاضلاب شیمیایی چندین مرحله را طی نموده و در هر گام، بخشی از آلاینده ها از آن حذف می گردند. در نهایت فاضلاب خروجی امکان ورود به محیط زیست را پیدا خواهد کرد. البته لازم به ذکر است که قابلیت های در نظر گرفته شده برای طراحی ای تجهیزات در مرحله اول به نوع فاضلاب و مواد آلی و آلاینده های موجود در آن و همچنین مقدار فاضلاب تولیدی در محیط مورد نظر بستگی دارد. به طوریکه، پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستانی با کارخانجات صنایع غذایی متفاوت می باشد.

روش تصفیه فاضلاب‌ صنعتی

در حالت کلی و بدون در نظر گرفتن نوع فاضلاب تولید شده در صنعت، روش های مختلفی برای تصفیه فاضلاب شیمیایی در این پکیج ها در نظر گرفته میشود که از اصلی ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

تصفیه فیزیکی فاضلاب شیمیایی

اولین و یکی از مهم ترین گام ها که در تصفیه فاضلاب صنعتی در نظر گرفته میشود، استفاده از روش های فیزیکی به منظور حذف آلاینده های جامد در آب می باشد. در هر یک از صنایع ممکن است ذرات جامد بزرگ در آب معلق باشند که با انجام فرآیندهایی از قبیل آشغالگیری، فیلتراسیون و ترسیب شیمیایی امکان حذف و ته نشینی آنها وجود دارد. این مرحله تاثیری در کاهش میزان مواد آلی و آلاینده های شیمیایی خطرناک موجود در فاضلاب ندارد.

تصفیه شیمیایی فاضلاب صنعتی

مخزان و حوضچه های درنظر گرفته شده برای تزریق مواد شیمیایی دومین گام مهم برای حذف آلاینده های شیمیایی در فاضلاب های صنعتی می باشد. نوع مواد شیمیایی که در این مرحله تزریق میشوند به فاضلاب و نوع مواد موجود در آن بستگی دارد. به عنوان مثال در محیط هایی که روغن، گازوئیل و ذرات کلوئیدی در فاضلاب موجود می باشد، می توان با تزریق مواد منعقدکننده نسبت به جداسازی آنها از آب اقدام نمود. مقدار مواد شیمیایی و دوز آنها به صورت اتوماتیک قابل تنظیم بوده و با توجه به اندازه گیری های انجام شده از PH و غیره مقدار و نوع آنها تعیین میشود.

تصفیه فاضلاب شیمیایی با روش های بیولوژیکی

از دیگر گام های بسیار مهم که در پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی در نظر گرفته میشود، تصفیه با روش های بیولوژیکی می باشد. عبور فاضلاب از بستر لجن در شرایط هوازی و غیرهوازی دو شیوه بسیار پرکاربرد در صنعت تصفیه فاضلاب می باشند که برای هر یک تجهیزات و روش های مختلفی طراحی و ارائه شده است. از جمله این روش ها می توان به تصفیه فاضلاب UASB اشاره نمود که در شرایط بی هوازی نسبت به حذف مواد آلی موجود در فاضلاب اقدام میشود. شناخته شده ترین روش های تصفیه فاضلاب به روش های بیولوژیکی می توان به SBR، RBC، ASBR و FBR اشاره نمود که استفاده از آنها در طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب شیمیایی به نوع فاضلاب بستگی دارد.

طراحی پکیج‌ تصفیه فاضلاب صنعتی

طراحی پکیج فاضلاب صنعتی یا شیمیایی از دقت بسیار بالایی برخوردار می باشد و فاکتورها و استانداردهای متعددی برای آن در نظر گرفته میشود. نوع فاضلاب، میزان BOD، COD، TOC و FOG، نوع مواد آلاینده، فلزات سنگین، فاضلاب های روغنی و غیره، مقدار فاضلاب تولید شده در بازه های زمانی مشخص، دما، PH و در حالت کلی حوزه فعالیت کارخانه یا صنعت مورد نظر همگی در طراحی پکیج تصفیه فضلاب صنعتی تاثیرگذار می باشند.

از دیگر موارد بسیار مهم در طراحی پکیج تصفیه فاضلاب شیمیایی، جنس و متریال به کار رفته در ساخت اجزا و قطعات مختلف آن می باشد. در ساختار این پکیج ها در حالت کلی می توان مخزن، آشغالگیر مکانیکی، سیستم های جمع آوری لجن، موتورهای الکتریکی، تابلوهای برق، لوله ها و اتصالات را مشاهده نمود. با توجه به تماس زیاد مخزن با فاضلاب سرشار از آلاینده های شیمیایی، در ساخت بدنه آنها از پروفیل های فلزی کربن استیل استفاده میشود. این مخازن بخاطر برخورداری از پوشش های اپوکسی کاملا در برابر خوردگی مقاوم هستند. البته لازم به ذکر است که با توجه به ظرفیت مخزن و مقدار فتضلاب تولید شده در صنعت مورد نظر، ممکن است جنس آنها تغییر کند. به طوریکه در تصفیه خانه های کوچک از فایبرگلاس نیز برای بدنه مخزن پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی ممکن است استفاده شود.

ساخت پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی و شیمیایی

گروه صنعتی هفت یکی از بزرگترین شرکتهای سازنده پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی میباشد که بیش از ۳۰ سال در حوزه تولید و ساخت تجهیزات تصفیه فاضلاب فعالیت دارد. این مجموعه در طی سالها فعالیت در این حوزه موفق به اجرای پروژه های بزرگ داخلی و بین المللی شده است. رعایت استانداردهای بین المللی در طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب شیمیایی و تنوع بالا در محصولات و طراحی منحصر به فرد آنها بر اساس نوع سفارش زیر نظر مهندسین باتجربه از اصلی ترین ویژگی های محصولات گروه صنعتی هفت به شمار می رود. کارشناسان این مجموعه آماده ارائه مشاوره و راهنمایی های لازم قبل از خرید پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی می باشند.

کاربرد پکیج پیش ساخته فاضلاب صنعتی

همان طور که اشاره شد، در طراحی، ساخت و تولید پکیج تصفیه صنعتی و شیمیایی لازم است به نوع فاضلاب و صنعت مورد نظر توجه شود. چون برای هر یک از محیط های صنعتی گزینه های کاملا متفاوت طراحی و استفاده می گردد. از جمله محیط های صنعتی که طراحی و تولید پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی توسط گروه صنعتی هفت انجام شده است می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • پکیج تصفیه فاضلاب نساجی
  • پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستانی
  • پکیج تصفیه فاضلاب کشتارگاه دام و دامداری های صنعتی
  • پکیج تصفیه فاضلاب داروسازی
  • تصفیه فاضلاب کارخانجات تولید رنگ
  • تصفیه فاضلاب شهرک های صنعتی
  • پکیج تصفیه فاضلاب صنایع مواد غذایی
  • پکیج تصفیه فاضلاب کارخانجات تولید روغن نباتی
  • تصفیه فاضلاب صنعتی پالایشگاه و نیروگاه ها
  • تصفیه فاضلاب شیمیایی صنایع فولاد
  • پکیج تصفیه فاضلاب کارخانجات تولید موادشوینده و آرایشی و بهداشتی

مزایای استفاده از پکیج فاضلاب شیمیایی

مهم ترین و اصلی ترین ویژگی های مثبت و منحصر به فرد در محصولات تصفیه فاضلاب تولید شده توسط گروه صنعتی هفت عبارتند از:

  • کارایی بالا در محیط های صنعتی با مواد آلاینده متنوع
  • مقاومت بالا مخازن و لوله و اتصالات در برابر خوردگی
  • قابل حمل از کارگاه ساخت به محل نصب پکیح
  • سرعت بالا در ساخت، نصب و راه اندازی پکیج
  • قابلیت استفاده در محیط هایی با دما و شرایط آب و هوایی مختلف
  • طراحی کاملا متناسب با محیط و فضای نصب پکیج
  • مصرف انرژی پایین
  • نصب، راه اندازی، تعمیر و نگهداری در مدت زمان کوتاه و هزینه کم

لازم به ذکر است که ویژگی های هر یک از محصولات گروه صنعتی هفت بر اساس محیط و شرایط مورد نظر طراحی و تعیین می گردد. لذا برای اطلاع از مشخصات پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی و شیمیایی و دریافت مشاوره رایگان به منظور خرید محصول بهتر پیشنهاد می کنیم با کارشناسان گروه صنعتی هفت تماس بگیرید.